روستای کندلوس (دهکده کندلوس)

روستای کندلوس (دهکده کندلوس)

عکس روستای کندلوس 119165
 

کندلوس فقط به خاطر طبیعت زیبا و سرسبزش شهره عام و خاص نیست، بلکه مجموعه فرهنگی کندلوس چنان وجاهتی به این روستای تاریخی بخشیده که هم اکنون روستای کندلوس به یکی از قطب های گردشگری استان مازندران تبدیل شده است. 

ازجمله فعالیت هایی که به کندلوس در کنار زیبایی های طبیعی جلوه ای خاص بخشیده و موجب شده است این دهکده از شهرت بسزایی برخوردار شود، برپایی دو موزه مردم شناسی و موزه گیاهان دارویی است. موزه مجموعه فرهنگی کندلوس یکی از موزه های منحصر به فرد استان مازندرانه که در آن آثاری از سفال، آبگینه، سکه، ظروف چینی و وسایل روشنایی از هزاره دوم قبل از میلاد تا دوره قاجاریه و بخش اسناد و کتب خطی، نسخ خطی کلام الله مجید، دیوان اشعار، عقدنامه، فرامین جمع آوری شده. تنها ۱۵ دقیقه پیاده روی از میان کوچه های باریک و سنگفرش روستا کافی است تا به موزه برسید. البته خانه های روستای کندلوس همچون بسیاری از روستاهای تاریخی مثل ابیانه کاشان به قدری زیباست که طبیعتاً زمان رسیدن شما را به موزه طولانی تر می کند. 

برای رسیدن به کندلوس از محور کرج ـ چالوس که به سمت چالوس حرکت کنید ۷ کیلومتر بعد از مرزن آباد به دوراهی کجور می رسید. در این راه فرعی پس از طی ۴۲ کیلومتر مسیر کوهستانی به روستای کندلوس می رسید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 12 مهر 1396 | 22:13 | نویسنده : Kusadasi-tour |
.: Weblog Themes By Adroom :.